• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türk Operalarında Tarih Öncesi Anadolu Medeniyetlerinin İzleri: Gılgameş ve İnanna Operaları

Göster/Aç
f7cc4242-27d6-4b1d-9ea4-6e81318af3e8.pdf (512.2Kb)
Yazar
Küçük Özbek, Duygu
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Opera sanatının toplumlar üzerindeki kültürel ve politik gücü uzun yıllardır araĢtırmacılar tarafından ortaya konmuĢ bir gerçekliktir. Bütün performans sanatları gibi opera da, ortaya ilk çıktığı zamandan beri insanları eğlendirme amacının yanında öğretici ve gösterici bir amacı da, en azından bir alt metin olarak, bünyesinde barındırmıĢtır. Müziğin, tiyatronun, dansın, edebiyatın, neredeyse tüm sana-tların iĢbirliğiyle yaratılan ve sahnelenen opera eserleri, insanlar üzerinde estetik doyumun ötesinde bir etki sağlar. Bu etkiyi yaratan girdiler, birçok sanat dalının insan duyuları ve algısı önünde gösterdiği zenginlikle sınırlı değildir. Bunun yanında, ortak kültürü ve sosyo-ekonomik yaĢamı ilgilendiren temel konuların opera metninde ele alınması etkinin gücü ve kalıcılığı açısından büyük önem taĢır.Türkiye‘de cumhuriyetle beraber örnekleri bugüne kadar ulaĢmıĢ çok sayıda Türkçe opera bestel-enmiĢtir. Bu operaların büyük çoğunluğu konu olarak Türk tarihini ve kültürünü ele alır. Dünya üzerin-deki örnekleriyle benzer Ģekilde, Türk operaları da bu sanatın kültürel ve politik gücünü kabuleder birtavırla, konularını toplum üzerinde ilgi ve etki yaratacak alanlardan seçmiĢtir.Toplum üzerinde yaratılması planlanan bu ilgi, yalnızca Türk tarihi ve kültürünü konu edinen metinler aracılığıyla gerçekleĢtirilmemiĢtir. Ġlk opera olarak kabul edilebilen Orfeo‘dan beri operalarınmitolojiden beslenme geleneğinin bir yansıması olarak, tarih öncesi Anadolu medeniyetlerinin etkisindeki üç Türk operasından bahsedebiliriz: Ahmet Adnan Saygun‘un ve Nevit Kodallı‘nın GılgamıĢ operaları ile Çetin IĢıközlü‘nün Ġnanna operası. Bu çalıĢmada, Anadolu topraklarında yaĢamıĢ tarih öncesi medeni-yetlerin bu üç operadaki dramatik etkisi incelenecek, bu metinlerin Türk opera sanatı ve Türk kültürü için nasıl bir birikim yarattığı değerlendirilecektir.ÇalıĢma nitel özelliklere sahip derleme çalıĢmadır.Anahtar Kelimeler:GılgamıĢ, Ġnanna, Türk Operaları, Anadolu Medeniyetleri
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/133326
https://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/c93617e9-5413-4cb6-907b-205497f58087/file
Koleksiyonlar
  • Bildiri [1228]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV