• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİNDE ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME TEKNİKLERİNİN KULLANILMASI VE BİR UYGULAMA

Tarih
2014
Yazar
DOĞAN, Altan
ÖNDER, EMRAH
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
ÖZET Çalışmada, insan kaynakları temin ve seçim sürecinde çok kriterli karar verme tekniklerini kullanarak, en uygun adayın/adayların seçilebileceği bir modeli ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu amaçla öncelikle, bilişim sektöründe yer alan perakende zincir mağazalarda çalışacak satış temsilcilerinin hangi özellikleri taşıması gerektiği literatürden, uzmanların görüşlerinden ve firmaların iş ilanlarından yola çıkılarak saptanmıştır. Daha sonra satış temsilcilerinin sahip olması gereken özelliklerinin önem dereceleri, alanında tecrübeli olan insan kaynakları uzmanlarına ve insan kaynakları yönetimi alanında öğretim üyesi olan kişilere anket vasıtasıyla sorulmuş ve elde edilen veriler Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda ortaya çıkan önem sırası doğrultusunda deneysel 10 aday TOPSIS yöntemiyle değerlendirilerek, aralarından en uygun olan kişi/kişiler seçilmiştir. AHP ve TOPSIS çok kriterli karar verme metotlarıdır. Karmaşık karar problemlerinin analizinde yaygın olarak kullanılırlar. Bu yöntemler, alternatiflerin sıralanmasında ve en uygun alternatifin seçiminde karar vericilere yardımcı olması için kullanılabilir. AHP özellikle sübjektif kriterler söz konusu olduğunda ve karar kriterlerinin hiyerarşik olarak alt kriterlere indirgenebildiği problemlerin çözümünde etkin bir karar verme yöntemidir. AHP analizi sonucunda “Teknolojiye ve teknolojik ürünlere karşı ilgili (Teknolojik gelişmeleri takip eden) olmak”, “Müşteri ihtiyacını doğru ve hızlı anlayabilecek, ürünlerin tanıtımını doğru yapabilecek tecrübeye sahip olmak” ve “Esnek çalışma saatlerine uyabilmek” kriterleri “Bilişim Sektörü Perakende Zincir Mağazalarına Satış Temsilcisi Seçiminde” en önemli ilk üç kriter olarak belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Kadrolama, İnsan Kaynakları Temin ve Seçimi, Satış Temsilcisi Seçimi, Çok Kriterli Karar Verme, Sıralama, Analitik Hiyerarşi Prosesi, TOPSIS
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/131058
http://journal.yasar.edu.tr/wp-content/uploads/2014/04/5_Vol9_NO34_A.-DO%C4%9EAN_E.-%C3%96NDER.pdf
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV