• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Importance of Ethical Principles in Advertising and Board of Advertisement's Function as a Method of Administrative Control

Tarih
2015
Yazar
Ozkan, Abdullah
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Advertising, which plays an important role in die promotion of products and services, as well as in the purchase decisions made by a target audience, aims to draw attention to a brand or organization or to address a particular thought at the same time it convinces people to act a certain way of their own accord. Advertisement aims to change the target audiences views and habits and to also ensure they adopt a certain opinion or attitude through the message it gives. Advertisers can sometimes sponsor ads that are not in accordance with ethical principles and that are incompatible with the values of integrity and honesty; they can advocate while also sheltering these improper behaviors behind a variety of excuses. This article, in examining how important ethical principles (which advertisers can sometimes ignore) are for the advertising industry and profession, emphasizes the importance for the development of the advertising industry to advertise while abiding by ethical principles. Ads that are carried out in accordance with ethical principles increase trust in the brand and their message's credibility. Monitoring ads that don't comply with ethical priciples or the law carries importance in terms of protecting society and individuals. In this article, the method of executive control is examined in detail from these methods of control, and the Board of Advertising's function within this control mechanism is discussed.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/129964
https://doi.org/10.12711/tjbe.2015.8.0018
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV