• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Relationships between teachers' perceived leadership style, students' learning style, and academic achievement: a study on high school students

Göster/Aç
6af13ac2-c1f5-46b6-8b84-6d83c5dc041d.pdf (177.7Kb)
Tarih
2008
Yazar
Bull, Susan
Yildirim, Osman
Sevinc, Levent
Acar, Ahmet Cevat
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
There is debate about whether the leadership style of the teacher or the learning style of the student affects academic achievement more. A large sample (n = 746) of eighth-grade students in Istanbul, Turkey, participated in a study where the leadership style of the teacher was assessed in terms of people orientation and task orientation. The learning styles examined were: group, individual, visual, auditory, tactile, and kinesthetic. Multiple discriminant analysis indicated that teacher leadership style was the main factor affecting academic performance. No significant relationship was found between learning style and academic achievement.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/12828
https://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/0a8dc2fc-c613-44e1-9a67-858c05536a87/file
https://doi.org/10.1080/01443410701417945
Koleksiyonlar
  • Makale [2276]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV