Why to Involve Teachers in the Process of Language Curriculum Development
Özet
Yabancı dil müfredat geliştirme sürecinin olmazsa olmazlarından biri temel paydaşlar olarak öğretmenlerin tüm
basamaklarda etkin katılımının sağlanmasıdır. Öğretmenler aynı zamanda uygulayıcılar oldukları için kuramı
uygulamaya dönüştüren kişilerdir ki bu da onların yabancı dil müfredat geliştirme sürecinin karar verme
aşamasında olmalarını gerektirir. Bu çalışmanın amacı müfredat geliştirme sürecinde öğretmenlerin katkılarının
önemini vurgulamak ve müfredat tasarlanırken her bir basamakta öğretmenlerin görev ve sorumluluklarının
neler olduğunu tartışmaktır. Bu amaç doğrultusunda, öncelikle “müfredat” tanımları anlamları ayrıştırılarak
açıklanacak, dil müfredatı tasarlanırken izlenen basamaklar sunulacak. Makale bir okul müfredatı
çalışmalarında derse giren öğretmenden neler beklendiğine yönelik tartışma ile devam edecektir. Sonuç
bölümünde öğretmenlerin neden dil müfredatı geliştirme sürecinde olması gerektiği gerekçelendirilecektir.
Anahtar sözcükler: Müfredat geliştirme, müfredat geliştirme sürecinde öğretmenin rolleri, müfredat
geliştirmede paydaşlar, karar verme mekanizmaları, kurumsal yapı, yabancı dil öğretiminde işbirliği.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/127823http://www.turkophone.net/wp-content/uploads/2014/03/Cincio%C4%9Flu1.pdf
Koleksiyonlar
- Makale [92796]