• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigating the relationships between pre-service science teachers' self- efficacy in laboratory and anxiety towards chemistry laboratory

Yazar
Kirbaslar, Fatma Gulay
Veyisoglu, Alpin
Ozsoy-Gunes, Zeliha
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The purpose of this study is to explore the relationship between pre-service teachers' self-efficacy in laboratory and their anxiety towards chemistry laboratory. Relational screening model was used in the study. "Laboratory Self-Efficacy Scale (LSES)" developed by Ekici (2009) was modified to be used on pre-service science teachers and "Chemistry Laboratory Anxiety Scale (CLAS)" developed by Bowen (1999) and adapted to Turkish by Azizoglu&Uzuntiryaki (2006) were used as data collecting instruments. 363 Pre-service science teachers were sampling in the study. As a result, all relations between LSES and CLAS are found to be negative and meaningful. Within the scores of LSES, there is significant relationship in the gender and secondary school type, however there is no significant relationship in the frequency of laboratory usage in secondary and university education. In the CLAS scores, there are no significant results in gender, grade, the type of secondary school and the frequency of laboratory usage in secondary education, but there are significant results on the frequency of laboratory usage in university education. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/125202
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.624
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV