• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üstün Zekalı ve Yetenekli Öğrencilerin de Bulunduğu Sınıflarda Bibliyoterapi Kullanımı

Tarih
2012
Yazar
LEANA-TAŞCILAR, MARİLENA ZİNOVİA
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bibliyoterapi, okumayı seven öğrencileri ede-biyatla bir araya getirerek kendi iç dünyalarını anlama ve irdeleme konusunda uygulanabile-cek bir tekniktir. Özellikle, üstün zekâlı öğren-cilerin kişilik özelliklerini, diğer çocuklardan farklı olan yönlerini anlayabilmek ve karşılaş-tıkları sorunlara kendilerini kitap kahramanla-rıyla özdeşleştirerek, çözüm önerileri oluştu-rabilmek için kullanılabileceği düşünülmekte-dir. Bununla birlikte yaygın kanı, bibliyoterapi tekniğinin daha çok psikologlar ya da psikolo-jik danışmanlar tarafından uygulanabileceği yönündedir. Bu makalenin amacı, bibliyotera-pinin sınıf ortamında öğretmenler tarafından da kullanılabileceği görüşünü savunmak ve buna ilişkin ilkeleri ve uygulamaları öne çı-karmaktır. Bu bağlamda, üstün zekâlı öğrenci-lerin de bulunduğu sınıflarda bibliyoterapi uygulamaları için bir model önerisi sunulmuş ve bir uygulama örneği verilmiştir. Anahtar Sözcükler: bibliyoterapi, üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler, kitap seçim kriterleri
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/123021
http://www.tuzed.org/publications/cilt2/sayi2/2012_2_2_tascilarlar_abstract.pdf
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV