• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effect of psychodrama application on nursing students' problem-solving skills

Tarih
2014
Yazar
Ulupinar, Sevim
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Objective: The aim of this study is to determine the effects of the psychodrama in improving problem solving skills. Methods: A quasi-experimental and single group pretest-posttest study design is utilized. The sample of the study consists of the senior baccalaureate nursing students of Marmara University College of Nursing (n=10) who volunteered after the explanation of what psychodrama is and whose schedules fit the psychodrama group date and time. Psychodrama sessions were arranged as three hour in each week and made in total 21 psychodrama sessions. Data were collected questionnaire form, group evaluation forms and problem solving scale. The participants filled in the problem solving scale before group sessions, during the last session and after one year via e-mail. Statistical methods and feedbacks from students were used while evaluating the findings. Results: The scores of the participants on the problem solving scale during the periods of pre-group, post-group and one year after the group was statistically significant. Students stated that they achieved progress in self-awareness, self-evaluation, creativity, empathy, problem solving and expressing their emotions. Discussion: In this study both the statistical data and the participants. feedbacks showed that psychodrama method was effective. In the light of these findings, psychodrama method is suggested to be used in nursing training.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/117873
https://doi.org/10.5455/apd.39822
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV