Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Tercihlerinin Belirlenmesi
Tarih
2017Yazar
KUŞ, Gamze
MUSTAFAOĞLU, RÜSTEM
KARABÖRKLÜ ARGUT, SEZEN
ÖZDİNÇLER, ARZU
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Amaç: Her bireyin farklı şekilde öğrendiği görüşünden hareketle öğrencilerin öğ- renme stilleri konusunda bilgi sahibi olunması oldukça önemlidir. Bu araştırma İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören; Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Sağlık Yönetimi, Ebelik ve Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerinin öğrenme tercihlerini incelemek ve bu tercihlerin bölüm, cinsiyet ve sınıf değiş- kenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirildi.
Yöntemler: Çalışmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan, toplam 306 öğrenci katıldı. Bu çalışmada internet aracılığıyla genel tarama (anket) modeli kullanıldı. Araştırma verilerinin toplanmasında VARK [Görsel (Visual), İşitsel (Aural), Okuma-yazma (Read-write), Kinestetik (Kinesthetic)] Öğrenme Tercihleri Envanteri kullanıldı. Çalışmanın sonuçları SPSS 20,0 programı ile analiz edildi. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir.
Bulgular: Araştırma sonunda katılımcıların çoğunlukla “Kinestetik” stili tercih ettiği görüldü. Bununla birlikte bölüm ve sınıf düzeyi faktörleri bakımından ölçeğin hiçbir boyutunda anlamlı bir farklılık bulunmadı. Cinsiyet değişkeninin ise ölçeğin sadece “Kinestetik” boyutunu anlamlı olarak etkilediği görüldü.
Sonuç: Öğrencilerin yatkın oldukları öğrenme stilinin bilincinde olmaları- nın derse yaklaşımlarını olumlu yönde etkileyeceğini, öğrenme için harcadıkları çabayı ve zamanı azaltarak ders başarısını artıracağını düşünmekteyiz. Eğitimciler açısından ise uygun teknik ve materyallerin seçiminde yol gösterici olacağını öngörmekteyiz
Koleksiyonlar
- Makale [92796]