Risk Perception Analysis with FAHP in Turkish Brand Patented Automobile Production
Özet
Toplumda statü göstergesi olarak kabul edilen ürünlerin pazara sunumundan önce çeşitli analizlerin detaylı yapılması gerekir. Otomobil de toplumda statü göstergesi olarak kabul edilen ürünlerdendir. Pazara sunumu öncesinde algı analizinin yapılması pek çok fayda sağlayacaktır. Üretimi gerçekleşmemiş bir ürün için algı analizleri aynı zamanda müşterinin beklentisini de ortaya koymaktadır. Bu algı potansiyel müşterinin satın alma eğiliminde olumsuz etkiler oluşturuyor ise bireyin ürün hakkında risk algıladığından bahsedilebilir. Risk algısı finansal, psikolojik, fiziksel, fonksiyonel, sosyal ve zaman kriterleri açısından bireyin satın alma kararını etkiler. Gerçek hayatta her alanda karşılaşılan risk algısı belirsizlik özelliği taşıyan çok kriterli bir kavramdır. Çalışmada çok kriterli karar verme (ÇKKV) problemlerinde sık kullanılan AHP yöntemi ile belirsizliklerde başarılı sonuçlar veren bulanık mantık yöntemi bir arada kullanılmıştır. Makale Türk Marka Patentli Otomobil (TMPO) üretiminde risk algısı bulanık analitik hiyerarşik proses yöntemi (BAHP) ile gerçekleştirilmiştir. Potansiyel müşterinin risk algısı ile istek ve beklentileri sunulmuştur.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/108449https://www.iiste.org/Journals/index.php/JSTR/article/view/46775/48299
Koleksiyonlar
- Makale [92796]