• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Actiotope Model of Giftedness: Its Relationship With Motivation, and the Prediction of Academic Achievement Among Turkish Students

Tarih
2015
Yazar
Leana-Tascilar, Marilena Zinovia
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The Actiotope Model of Giftedness (AMG) focuses on person-environment interactions instead of on the personality traits associated with actions. Motivation is a combination of intrinsic and extrinsic forces that are fundamental to the production of actions. Therefore, the resources provided by the environment or person are important for the creation of motivation. The aim of this study was to explore the relationship between resources and motivation components, and to determine which were predictors of academic achievement among Turkish students (440 students, 206 from the 4th grade and 234 from the 7th grade). The Questionnaire of Educational and Learning Capital (QELC) was used to assess the resources described in the AMG, and the Scale of Intrinsic Versus Extrinsic Motivational Orientation in the Classroom (IVEMOCS) was used to assess the motivation components. Findings showed significant correlations between all resources and two motivation components: intrinsic and dependence on the teacher. Using stepwise regression analysis, in 4th-graders, infrastructural capital and extrinsic motivation were found to predict academic achievement; and in 7th-graders, intrinsic motivation, economic capital, extrinsic motivation and didactic capital were found to predict academic achievement.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/106443
https://doi.org/10.1017/edp.2015.6
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV