Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin öfke ve yalnızlık özellikleri
Tarih
2012Yazar
Palloş, Aylin
KARAMAN TURAN, NURAY
Eskimez, Zehra
KAYA, NURTEN
AKTAŞ, AYLİN
Kaya, Hatice
Yalçın Atar, Nurdan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
AMAÇ: Bu çalışma hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin öfke ve yalnızlık
özelliklerini belirlemek amacı ile yapılmıştır.
YÖNTEMLER: Tanımlayıcı kesitsel türde planlanan araştırmanın evrenini,
bir Hemşirelik Yüksekokulu ve bir Sağlık Yüksekokulu’nun Hemşirelik,
başka bir Sağlık Yüksekokulu’nun Ebelik Bölümü’ndeki 1002 öğrenci,
örneklemini ise gelişigüzel örnekleme yöntemi ile seçilen toplam
667 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmaya başlamadan önce kurumlardan
yazılı, öğrencilerden sözlü bilgilendirilmiş onam alınmıştır. Veri
toplama aracı olarak Öğrenci Tanıtım Formu, Sürekli Öfke ve Öfke
İfade Tarzı Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin
analizinde; tanımlayıcı istatiskler, Pearson korelasyonu, bağımsız gruplarda
t testi, tek-yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır.
BULGULAR: Öğrencilerin %88.6’sının kız, yaş ortalamasının 20.57
(SS=1.98), sürekli öfke düzeyi puan ortalamasının 21.61 (SS=5.18);
Öfke Tarzı Ölçeği’nin kontrol altına alınmış öfke alt boyutunun puan
ortalamasının 21.59 (SS=4.73); dışa vurulmuş öfke alt boyutunun
puan ortalamasının 16.68 (SS=3.92); bastırılmış öfke puan ortalamasının
17.74 (SS=3.89), UCLA-Yalnızlık Ölçeği puan ortalamasının
36.28 (SS=10.01) olduğu görülmüştür. Öğrencilerin Sürekli Öfke ve
Öfke İfade Tarzı Ölçeği puanları ile UCLA Yalnızlık Ölçeği puanları
arasında istatistiksel olarak anlamlılık taşıyan ilişkiler bulunmuştur.
Öte yandan öğrencilerin cinsiyet, yaş, eğitim gördüğü okul, okuldaki
sınıfı, ekonomik durum, hemşirelik/ebelik mesleğini isteyerek seçip
seçmediği değişkenleri ile Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği ve
UCLA Yalnızlık Ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı
farklar belirlenmiştir.
SONUÇ: Hemşirelik ve ebelik öğrencileri öfke ve yalnızlık duygularını
yaşayabilmektedir. Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin öfke enerjisini
olumlu bir şekilde kullanmaları için rehberlik programlarının düzenlenmesinin
gerektiği ve böylece yalnızlık da dahil ilişkili sorunların çözümlenebileceği
düşünülmektedir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/102729http://www.kuhead.org/jvi.aspx?pdir=kuhead&plng=tur&un=KUHEAD-40326&look4=
Koleksiyonlar
- Makale [92796]