• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin öfke ve yalnızlık özellikleri

Tarih
2012
Yazar
Palloş, Aylin
KARAMAN TURAN, NURAY
Eskimez, Zehra
KAYA, NURTEN
AKTAŞ, AYLİN
Kaya, Hatice
Yalçın Atar, Nurdan
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
AMAÇ: Bu çalışma hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin öfke ve yalnızlık özelliklerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. YÖNTEMLER: Tanımlayıcı kesitsel türde planlanan araştırmanın evrenini, bir Hemşirelik Yüksekokulu ve bir Sağlık Yüksekokulu’nun Hemşirelik, başka bir Sağlık Yüksekokulu’nun Ebelik Bölümü’ndeki 1002 öğrenci, örneklemini ise gelişigüzel örnekleme yöntemi ile seçilen toplam 667 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmaya başlamadan önce kurumlardan yazılı, öğrencilerden sözlü bilgilendirilmiş onam alınmıştır. Veri toplama aracı olarak Öğrenci Tanıtım Formu, Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatiskler, Pearson korelasyonu, bağımsız gruplarda t testi, tek-yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır. BULGULAR: Öğrencilerin %88.6’sının kız, yaş ortalamasının 20.57 (SS=1.98), sürekli öfke düzeyi puan ortalamasının 21.61 (SS=5.18); Öfke Tarzı Ölçeği’nin kontrol altına alınmış öfke alt boyutunun puan ortalamasının 21.59 (SS=4.73); dışa vurulmuş öfke alt boyutunun puan ortalamasının 16.68 (SS=3.92); bastırılmış öfke puan ortalamasının 17.74 (SS=3.89), UCLA-Yalnızlık Ölçeği puan ortalamasının 36.28 (SS=10.01) olduğu görülmüştür. Öğrencilerin Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği puanları ile UCLA Yalnızlık Ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlılık taşıyan ilişkiler bulunmuştur. Öte yandan öğrencilerin cinsiyet, yaş, eğitim gördüğü okul, okuldaki sınıfı, ekonomik durum, hemşirelik/ebelik mesleğini isteyerek seçip seçmediği değişkenleri ile Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar belirlenmiştir. SONUÇ: Hemşirelik ve ebelik öğrencileri öfke ve yalnızlık duygularını yaşayabilmektedir. Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin öfke enerjisini olumlu bir şekilde kullanmaları için rehberlik programlarının düzenlenmesinin gerektiği ve böylece yalnızlık da dahil ilişkili sorunların çözümlenebileceği düşünülmektedir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/102729
http://www.kuhead.org/jvi.aspx?pdir=kuhead&plng=tur&un=KUHEAD-40326&look4=
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV