• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Usage of Alternative Assessment Techniques in Determination of Misconceptions about Electromagnetic Field-Magnetism Contents and Effects of Video-Based Experiments on Students' Achievement at Distance Learning Course

Yazar
Yilmaz, Ozgur
Ince, Elif
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
In this study at the first stage, alternative assessment techniques were constructed to determine students' misconceptions in the electromagnetic field-magnetism contents and at the second stage, effects of video-based experiments on students' achievement were examined at distance physics course. 60 second-year students were enrolled in this study from computer education and instructional technology department. Students' misconceptions were determined using by alternative assessment techniques which are branched diagnostic trees, structured grid and concept map constructed and used as pre-test. Then, video-based experiments were used and the alternative assessment techniques were conducted to students. Paired-samples t-test results indicate that video-based experiments have significant effect on students' achievement at distance physics course. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of The Association of Science, Education and Technology
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/100027
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.489
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV